Få det tekniske overblik

... over kommunens specialinstitutioner og plejecentre

... over kommunens specialinstitutioner og plejecentre

Er du it-ansvarlig i en kommune? Så er et overblik over kommunens løsninger på specialinstitutioner og plejecentre yderst vigtigt. Men vigtigt er også en dybdegående viden om de daglige udfordringer på fx et plejecenter, et jobcenter eller et socialt bosted, når der skal træffes beslutninger, som giver mening både økonomisk og behovsmæssigt.

Med vores analyse over kommunens nuværende it-situation på plejeområdet får du overblik over:

Hvilke teknologiske hjælpemidler, der er på specialinstitutionerne i din kommune

  • Har du ikke har et overblik, ved du ikke, hvordan du skal støtte op om plejehjemmene rent teknologisk.

Rækkevidden på de trådløse netværk på specialinstitutionerne

  • Mange beboere på fx plejecentre er ”koblet” direkte på de trådløse netværk, via teknologiske hjælpemidler, så de ansatte kan følge deres færden, og derfor er der store krav til rækkevidden.

Fleksibiliteten i løsningen ved ændringer

  • Beboersammensætningen ændrer sig hele tiden på et plejehjem, så der er stor forskel på, hvilke teknologiske behov, der er. Derfor er der store krav til fleksibilitet i løsninger til plejesektoren.

Serviceaftaler på teknologierne

  • Det er langt fra sikkert, der er serviceaftaler på alle de teknologier, der anvendes på kommunens plejecentre og specialinstitutioner – og det bliver hurtigt dit problem den dag de ansatte på plejehjemmet står med et defekt kaldeanlæg uden service.

IP-telefoni og jeres muligheder på området

  • Hvis I skal rulle IP-telefoni ud i kommunen, får du klart et forspring med en oversigt over, hvilke løsninger du kan genbruge, og hvad der skal til for at genbruge løsningerne til IP-telefoni. Hvis I allerede bruger IP-telefoni i kommunen, kan vi rådgive om muligheden for at koble kaldeanlæg på IP-løsningen, og hvordan du kan genbruge linjer fx til elevatorkommunikation og derved spare linjer.

Hvad består analysen af?

Vi kortlægger hvilke løsninger, I anvender til kommunikation og it-infrastrukturen på plejecentre og specialinstitutionerne i kommunen.

Med analysen får I en statusrapport og et oversigtsskema som tilsammen opsummerer hvilke løsninger, I anvender i dag. Selve oversigtsskemaet giver et umiddelbart overblik over jeres løsninger, men I får også mere detaljeret information om de tekniske installationer på de enkelte institutioner i et separat datablad.

I forbindelse med analysen gennemgår vi følgende forhold:

-    Hvilke type løsning anvender I i dag?
-    Hvordan kontakter beboerne personalet, hvis de skal have hjælp?
-    Hvordan får personalet besked, når en beboer starter et alarmopkald?
-    Hvordan er dækningsområdet for beboernes muligheder for hjælp?
-    Hvilke muligheder er der for at tilslutte forskellige elektroniske hjælpemidler hos beboerne?
-    Hvilke løsningsmuligheder har I til at håndtere demente beboere?
-    Hvilke muligheder har en ansat for at få hjælp hos en kollega?
-    Hvor fleksibel er løsningen ift. ændringer?
-    Hvilke muligheder er der for dokumentation?
-    Hvilke serviceaftaler er der på løsningerne?
-    Hvilke problemer kan der opstå ved strømsvigt?
-    Hvordan kobler i løsningen sammen med IP-telefoni og løse telefoncentraler?
-    Hvordan håndterer i elevatorkommunikation ift. lovgivningen?
-    Hvordan udsender brandcentralen alarm til personalet og lever den op til lovgivningen på området?