Reminder – mindsker utilsigtede hændelser

Reminder er et softwareprogram, der gør det muligt, at udsende påmindelser til plejepersonale – fx om medicin, mad eller vask.

I dagligdagens mange gøremål skal personalet ofte huske ting om fx medicinering, motion og beboere, der skal vendes i sengen. I denne dagligdag kan Reminder være meget nyttigt for både det erfarne personale og for de afløsere, som benyttes i løbet af året.

Den rette medicinering

Brugere af Reminder fremhæver især Reminder i forbindelse med medicinering, da de mærker en forbedret livskvalitet, når beboerne får deres medicin til tiden hver dag. Personalet modtager en påmindelse på deres trådløse DECT-telefon (eller mobiltelefon). De kan også vælge at afvise, acceptere eller kvittere for modtagelse af påmindelsen. Hvis påmindelsen afvises – eller ikke besvares – kan den automatisk sendes videre til en kollega. Det muliggør for eksempel, at en kollega kan sørge for den rette medicinering af en beboer, hvis man selv behøver mere tid hos en anden.

Det er åbenlyst, at Reminder er en god støtte for nyansatte og vikarer. Men programmet er også en stor hjælp, når der sker ændringer i en beboers medicinering.

Anvendelse af Reminder

Nogle af plejecentrets medarbejderne bør være uddannede TeleVagt Superbrugere. Dermed kan de selv logge sig på Reminder-programmet og definere de påmindelser, der ønskes udsendt om den enkelte beboer. Udover typen af påmindelser, foretager superbrugerne også en indstilling af, hvornår disse beskeder skal udsendes. Der kan fx godt være forskellige påmindelser for den samme borger eller forskellige tider for udsendelse af påmindelserne.

Tunstall Hotline

Uddannelsen til superbruger er et to-dags kursusforløb, hvor de lærer at benytte hele TeleVagt programmet – og ikke blot Reminder. Skulle superbrugere alligevel komme i tvivl om nogle ting, kan de benytte sig af Tunstall Hotline (kræver serviceaftale). Her sidder et team af dygtige supporterne klar med hjælp til at få tingene til at glide hurtigt og smertefrit.

Utilsigtede hændelser?

Reminder mindsker helt klart chancerne for utilsigtede hændelser i personalets travle hverdag. Og i den forbindelse er der et godt råd fra personale, som har erfaring med Reminder. Det gode råd er, at der er en grænse for, hvor mange påmindelser personalet skal modtage på en arbejdsdag. Erfaringerne viser nemlig, at opmærksomheden for påmindelserne falder, hvis personalet modtager besked om alting. Derfor bør påmindelserne være for de ting, som personalet finder vigtigst for beboerne. Det kan være ”medicin”, ”øjendrypning”, ”vask/bad” mv.

Alt i alt er Reminder en god støtte til personalet i hverdagen, ligesom det højner sikkerheden for beboernes medicinering.

Brochure om Reminder

Læse brochure om Reminder her (PDF) >

Yderligere information

Kan Reminder hjælpe med de specifikke behov, der er på din arbejdsplads? Det kan du finde ud af ved at kontakte en af vores konsulenter, der kan fortælle meget mere om mulighederne med løsninger fra Tunstall.

Kontaktoplysninger finder du her >