Det intelligente loft

Falddetektering, digitalt tilsyn og aktivitetsregistrering. Alt i én løsning.

Løsningen kan anvendes på både plejecentre og i hjemmeplejen. Det intelligente loft er baseret på en (eller flere) sensorer, der analyserer situationen i boligen. Ved hjælp af billedanalyse holder sensoren ”øje med” om borgeren er faldet – og om der er brug for hjælp.

Opsætning og montering
Montage af sensoren kræver blot 230V udtag, da kommunikationen er trådløs. Opsætningen sker nemt, på en brugervenlig hjemmeside, og foregår ved at ”tegne” zonen direkte på billedet fra sensoren.

Aktivitetsregistrering
Samtidig med overvågning for fald, kan systemet sættes op til at opsamle aktivitetsdata om brugen af sengen/sofaen/toilettet. Opsætningen laves på hjemmesiden ved at indtegne seng/sofa/toilet-zonen direkte på billedet fra sensoren. På hjemmesiden er det også muligt at tilgå overskuelige oversigter over aktiviteten i boligen.

Digitalt Tilsyn
Løsningen indeholder et komplet administrationssystem. Det sikrer, at Digitalt Tilsyn kan afvikles uden at kompromittere privatlivet hos de involverede parter. Derudover dokumenteres al aktivitet omkring tilsynet. Selve tilsynet foregår ikke som markedets øvrige systemer, da vi har valgt, at tilsyn udelukkende kan finde sted på fastlagte tidspunkter – og kun kan udføres af godkendte medarbejdere. Det betyder i praksis, at der opsættes faste tider – og varighed (typisk 30 sek.) – for at ”kigge ind” til den enkelte borger. Når det er tid til at ”kigge ind”, sendes der en reminder til personalet, som kan udføre tilsynet i henhold til den aftalte tid og varighed.

Funktioner og fordele

  • Falddetektering i zoner, der nemt kan justeres eller ændres.
  • Aktivitetsalarmer (fx ”ud af seng” og ”toilet”).
  • Aktivitetsopsamling i udvalgte zoner (fx seng, sofa eller toilet).
  • Digitalt Tilsyn giver personalet mulighed for at tilse borgeren i et aftalt tidsrum (typisk 30 sek.).
  • Fuldt nattesyn, ved hjælp af infrarødt lys, som ikke forstyrrer borgeren.
  • Effektivt flow ved tilsyn af mange borgere.
  • Mulighed for detaljerede rapporter.
  • Godt overblik på hjemmeside over aktivitetsniveau.
  • Opsætning og ændringer foregår på en brugervenlig hjemmeside – og kræver meget lidt oplæring.
  • Al kommunikation, og lagring af information, er krypteret.

Yderligere information
Du kan få flere informationer ved at kontakte Bid manager & salgskonsulent Klaus Riisberg på tlf. 51 19 27 70 eller via krg@tunstall.dk